BLOGGER SERI MAHSURI

BLOGGER SERI MAHSURI

Wednesday 1 March 2017

Kepentingan dan kelebihan alfalfa shaklee




Shaklee Alfalfa Complex mengandungi alfalfa dalam bentuk serbuk yang telah dijadikan dalam bentuk pil. Kalau nak makan alfalfa shaklee ni kita boleh mengambil max 10 biji sehari yang mengandungi 15 kalori, 2 gram karbohidrat dan 10 miligram natrium. Makanan tambahan ini juga merupakan sumber kalsium dan fosforus ini bermakna Alfalfa shaklee adalah sangat baik untuk tulang kita. haaaa... korang tahu tak alfalfa shaklee tu apa? 



Ini lah dia alfalfa. Macam sayurkan. Memang sayur pun. Banyak jual dekat pasaraya-pasaraya. Tapi orang malaysia jarang makan ni, kalau ada pun segelintir je. Kalau dekat negara orang putih, alfalfa ni siap dibuat sandwish la masuk dalam salad la, macam-macam resepi guna alfalfa. Kita kat malaysia je kurang kesedaran akan kelebihan yang terdapat dalam sayur alfalfa ni.



Komponen yang terkandung dalam alfalfa boleh menawarkan manfaat kepada kesihatan jantung dan membantu menurunkan paras kolesterol darah. Saponin adalah sejenis fitokimia dalam daun alfalfa yang boleh mengikat kolesterol dalam saluran pencernaan anda dan tarik keluar dari tubuh anda. Alfalfa ni bukan baik untuk manusia je tau, tetapi haiwan pun makan alfalfa.

               


Haa.... ini pulak gambar alfalfa yang dah berbunga, dah besar la maknanya. cantikkan bunganya.


Alfalfa ni sudah lama digunakan dalam perubatan, orang Yunani menggunakannya untuk merawat penyakit pundi kencing dan buah pinggang. Orang Cina pula menggunakannya untuk membantu menghilangkan batu karang. Dalam perubatan Ayurveda India, ia telah lama digunakan untuk melegakan sakit arthritis dan ulser. Kenapa ek alfalfa ni penting? Dalam alfalfa ada vitamin A, vitamin C, vitamin E, vitamin K dan mineral seperti kalsium, zat besi, kalium dan fosforus. Vitamin yang terdapat dalam tumbuhan ini adalah penting untuk kesihatan mata, kulit yang sihat, melindungi sel-sel anda daripada kerosakan yang berpunca dari sinaran matahari dan pencemaran alam sekitar, meningkatkan fungsi imun dan menguatkan salur darah. Alfalfa juga mengandungi 5.8% lebih protein daripada telur dan 2.4% lebih daripada daging lembu



SIAPA YANG MEMERLUKAN ALFALFA SHAKLEE?

Individu yang mengalami ekzema
Individu yang mempunyai penyakit gout
Ibu yang menyusukan anak, akan menambahkan bekalan susu badan
Individu yang mempunyai masalah buasir
Wanita yang mengalami masalah keputihan
Wanita yang ingin hamil
Individu yang ingin mengawal paras kolestrol
Individu yang ingin menurnkan berat badan
Individu yang ada resdung


UNTUK KETERANGAN LEBIH LANJUT SILA WHATAPP

016-7663592

COD : PUCHONG, PUTRAJAYA, CYBERJAYA, DENGKIL, SAUJANA PUTRA






No comments:

Post a Comment